Vi bruger cookies!

viborg-folkeblad.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.viborg-folkeblad.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere


Tre ting nye apps og hjemmesider bør kunne


Tre ting nye apps og hjemmesider bør kunne

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Med en stigende aktivitet og tilstedeværelse på de sociale og online medier følger efterspørgslen med. 8 ud af 10 danskere er handler på nettet, og det er en stor procentdel af befolkningen sammenlignet med den resterende europæiske befolkning. De mange applikationer og hjemmesider, der spirer og blomstrer frem, har alle et specifikt formål og løser på én eller anden vis et problem.

1. Nye apps og hjemmesider bør: Udfylde et tomrum

Når nye apps blomstrer frem og får succes, er det ofte takket være det faktum, at appen udfylder et tomrum. Det vil sige, at for at en app skal få succes, skal den løse en opgave, som man ikke før har set på den samme måde. Et godt eksempel er Snapchat, som tillader brugerne at holde kontakt med små "beskeder" i form af billeder. Snapchat nyfortolkede dermed måden, hvorpå man forstod "kommunikation". Andre eksempler er www.chililay.com, som er en app, der udfylder det tomrum, der gør det muligt at skabe en fest online. Chililay er en måde at møde nye folk på ved at deltage i fester i nærheden, uden at man behøver en invitation andet end at være medlem og bruger af Chililay.

Et andet praktisk eksempel på en hjemmeside, der udfylder et tomrum, er www.gulvafslibningpriser.dk. Hjemmesiden gør det muligt at sammenligne tilbud på gulvafslibning online, hvor man tidligere har skulle kontakte tømrere eller håndværkere fysisk eller ved at ringe dem op.

2. Nye apps og hjemmesider bør: Gøre arbejdet bedre

Nye apps og hjemmesider bør gøre et givent stykke arbejde bedre, end man før har oplevet. Der findes mange eksempler på apps og hjemmesider, der gør op med et trivielt stykke arbejde, som appen kan gøre bedre, og et eksempel er www.tvtvtv.dk, som nyfortolker måden, man forstår en tv-guide på. På www.tvtvtv.dk finder man ikke blot dagens tv-guide men også de næste dages programmer. Denne hjemmeside gør dermed arbejdet bedre end den klassiske tv-guide i avisen, som derudover koster penge.

Et andet eksempel er www.biggrey.com, som er et internationalt anerkendt e-mærke, der giver brugere mulighed for at gennemskue, om en hjemmeside er troværdig eller ej. Mange hjemmesider har forsøgt at skabe troværdighed og transparens med egne kreerede e-godkendelser. Biggrey formår modsat at skabe ensartethed og give hjemmesiderne troværdighed og kvalitetssikring.

3. Nye apps og hjemmesider bør: Være nemme at bruge

Sluttelig bør nye apps og hjemmesider være nemme at bruge. Brugervenlighed er alfa omega for at en given app får succes. Uden brugere er apps og hjemmesider ingenting værd, og derfor går mange nye applikationer og webshopejere også op i evaluering og tilbagemelding af det givne medie.

Om annoncørbetalt indhold på vores nyhedssites

Indholdet i denne artikel er ikke lavet af vores redaktion, men af annoncøren selv eller dennes samarbejdspartner.

Vi er optaget af, at der er en tydelig skillelinje mellem redaktionelt og kommercielt indhold.
Hvis du oplever, at denne eller andre annoncer er utydeligt mærket vil vi gerne høre det fra dig.