Vi bruger cookies!

viborg-folkeblad.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.viborg-folkeblad.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere


Superbrugsen har stor succes med fredagsmad

Det kan virkelig mærkes i slagterafdelingen, når det er fredag, fortæller Sunisa Chareesaen. For det bliver ekstra travlt med de mange kunder, der gerne vil have en let og lækker middag til fredag aften. Foto: Morten Pedersen

Superbrugsen har stor succes med fredagsmad

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

På to år er Superbrugsens koncept Menu to go eksploderet, og det toppede i deres jubilæumsuge, hvor superbrugsen bespiste cirka 20 procent af byens borgere.

Bjerringbro: Menu to go er Superbrugsens bud på en let og lækker løsning til aftensmaden, når weekenden står for døren. Konceptet er enkelt; hver fredag kan man købe to bøffer, en salat, kartofler, sovs og brød til 125 kroner, og man får dermed en middag til to med minimal tilberedningstid. Menu to go er et af kædens koncepter, men det er op til den enkelte butik, hvor mange kræfter der lokalt bruges på det.

Da Nichlas Møller startede som slagtermester i Superbrugsen i Bjerringbro i 2015, tager han konceptet med fra en stilling i en Superbrugsen i Aarhus, hvor han har haft succes med Menu to go. 

- Min erfaring var jo, at der er et behov for kvalitets fastfood, og hvor man får samme fordele som hos pizzamanden - nemlig ingen eller meget lidt forberedelsestid, siger Nichlas Møller, der i dag er souschef  i Superbrugsen.  

Den erfaring viser sig også at holde stik i Bjerringbro, for på ganske få måneder stiger salget af butikkens Menu to go.

- Jeg husker tydeligt, da vi midt på året runder 100 menuer. Der er vi megastolte, siger Nichlas Møller med armene oppe over hovedet i en genkaldelse af glæden.

 

Kvalitet er kodeordet

Hemmeligheden bag succesen er, at kvaliteten er i top. Altid.

-  Vi går ikke på kompromis med de råvarer, vi bruger. Så bøffen er altid i en kvalitet, slagteren kan stå inde for, for det er enormt vigtigt for os, at vi kan have vores faglige stolthed med i alt, hvad vi laver. Hvis vi skal sælge mad til folk, så skal det være troværdigt, siger Nichlas Møller og fortsætter.

-  Det her er ikke et koncept, vi bliver tykke af, men der er en stor loyalitet i det, og det er en lige så vigtig faktor. Vi har stamkunder på Menu to go, og når vi leverer et kvalitetsprodukt til gode penge, så tror vi på, at folk gerne vi ligge deres øvrige handel her.

I forbindelse med Superbrugsens jubilæum i slutningen af januar sælges den populære fredagsmenu til 99 kroner - og i prisen får man ekstraordinært en flaske vin. Det får for alvor folk til at stå i kø ved slagterafdelingen. Menuerne langes over slagterdisken lige fra morgenstunden, og da dagen er omme, har Superbrugsen solgt 800 menuer og altså bespist 1.600 mennesker.

- Vi var fuldstændig blæst bagover. Jeg har aldrig oplevet noget lignende. Det var en fantastisk opbakning fra kunderne, og vi var stolte og trætte og glade, da dagen var omme, siger Nichlas Møller, der selv måtte have slagterkniven i hånden for at hjælpe til med produktionen af bøfferne.

Selv tror Nichals Møller, at det her kun er toppe af isbjerget, når det kommer til det behov, folk har for at få let og lækkert mad på bordet.

- Min drøm er, at vi kan tilbyde en løsning for hele ugen, sådan at folk har Superbrugsen i tankerne, når de skal lave madplan for ugen. Det er ikke sikkert, den drøm har ben at gå på i den form, men man har lov at drømme, og så kan konceptet udvikles i den retning, vores kunder har behov for, siger Nichlas Møller.