Vi bruger cookies!

viborg-folkeblad.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.viborg-folkeblad.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere

Tro. Hvor sidder Kristus?

Tro. Hvor sidder Kristus?

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Debat. 

I den menighed, som jeg tilhører, er der et klart flertal for at tage ordene ganske bogstaveligt, når det i Den apostolske Trosbekendelse bl.a. forlyder, at Kristus på tredje dag er opstanden fra de døde. Opfaret til Himmels, siddende ved Gud Faders, den almægtiges højre hånd, hvorfra han skal komme at dømme levende og døde.

For kort tid siden har landets biskopper nedsat nogle udvalg, der skal undersøge, om gudstjenesten skal ændres og moderniseres.

Jeg vil derfor spørge biskoppen, om der også er udpeget astronomer eller astronauter, der kan verificere, om Kristus og hans Fader rent faktisk er blevet observeret oppe i himlen, som det påstås i Trosbekendelsen.  Mig bekendt har ingen dansk eller udenlandsk teolog undersøgt påstandens rigtighed ved selvsyn.

Skulle det vise sig, at påstanden er forældet og et produkt af tidlige tiders uvidenhed om himlens indretning, vil biskopperne da drage omsorg for, at Trosbekendelsens ordlyd revideres, så at menighederne landet over ikke længere føres bag lyset af gamle fordomme?