Vi bruger cookies!

viborg-folkeblad.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.viborg-folkeblad.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere


Ung mand fra Tastum får hjælp til drømmeturen

Gregers Pedersen fra Tastum skal til Utah og køre freeride på cyklen. Privatfoto

Ung mand fra Tastum får hjælp til drømmeturen

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

26-årige Gregers Pedersen fra Tastum har fået et sponsorat på 20.000 kroner fra penge-app´en Lunar Way, hvilket hjælper ham med at opfylde drømmen om at køre freeride på cyklen i Utah.

Tastum: Gregers Pedersen på 26 år fra Tastum i Fjends er en af de første til at modtage et såkaldt Lunar Way sponsorat på 20.000 kroner til at få opfyldt sin egen personlige drøm om at rejse til staten Utah i USA og køre cykelløb i slutningen af maj måned. 

Den fremadstormende danske penge-app til smartphonen, Lunar Way, giver i en ny kampagne både ordet, kameraet og pengene væk til deres brugere. Kampagnen, som er bygget på sponsorater, vil nemlig fortælle en historie, der rækker ud over appen selv, og inddrage de unge kernebrugere helt bogstaveligt.

Gregers har altid haft et par cykelpedaler under fødderne og adrenalin i blodet. Han har kørt downhill freeride de sidste fire år, og har en baggrund inden for BMX cykling, mountainbike, dirt jump og motocross. Nu er tiden kommet til at prøve drømmen om at blive professionel freerider. 

- Mit mål med sporten er selvfølgelig at blive så dygtig som muligt. Min drøm er at blive helt professionel, og derfor er jeg nødt til at give det et forsøg. Men at leve af at køre free-ride downhill som dansker er ekstremt svært, og sponsoratet kan hjælpe mig rigtig meget. Jeg bliver den første i Danmark, der kommer til at prøve kræfter med det kendte Utah free-ride paradis, fortæller Gregers Pedersen.

Skaber selv kampagnen

Kampagnen giver udvalgte unge hver et sponsorat på 20.000 kroner, som de kan bruge på deres drømme om alt fra at danse ballet i New York eller udvikle en app, der vil ændre verden. Pengene skal gøre det lidt nemmere at komme i mål med de store ting i livet uden at være afhængig af mor og far eller af et lån i banken. 

Interesserede ansøger med en video, og de udvalgte modtagere filmer og fotograferer selv herefter deres rejse eller projekt til Lunar Ways sociale medier. Samtidig vil Lunar Way selv følge modtagerne og fortælle om det på Snapchat, Instagram og Facebook: 

- Vi er vilde med Gregers' projekt og glæder os meget til at følge hans vej til Utah. Vi kan ikke styre reklamekampagnen i den forstand, at vi ikke ved, hvor den ender, og hvad Gregers oplever. Men det er et sats, vi er mere end villige til at tage, for hele kernen i Lunar Way handler om selvbestemmelse og uafhængighed til en ny generation, siger head of marketing Liselotte Kirkelund og uddyber: 

- Derfor er vores slogan også Make Money Matter. Tiden er løbet fra den gammeldags tilgang til penge, hvor man skal igennem rådgivere og telefonkøer for at råde over sine egne midler. Vi vil walk the talk og give ordet til kernekunden, for kun han kan illustrere, hvad uafhængighed betyder for netop ham, siger Liselotte Kirkelund.

Lunar Way er skabt til 18-30-årige, som vil håndtere deres penge med lige dele fornuft og følelse. Derfor udvikler og tilbyder Lunar Way hele tiden features, der gør det nemmere for brugerne at håndtere deres egne penge i et interface, der ligner de sociale medier. Appen stiller essentielle bankfunktioner til rådighed på mobilen og gør vejen mellem personlige midler og mål kortere.

Lunar Way er dansk teknologi, og blev grundlagt i 2015 af Ken Villum Klausen for at skabe smartphone-baserede løsninger til yngre skandinaver. Lunar Way-appens services er parret med partnerbanken Nykredit.