Annoncørbetalt indhold

3 tips til markedsføring af din kampagne

Dette indhold er sponsoreret

Hvis du er i gang med at planlægge en markedsføringskampagne, så vil det godt kunne give mening at undersøge hvordan man kan markedsføre sig mest effektivt og derved skabe det bedste resultat. Der er nemlig meget forskel på de forskellige markedsføringskanaler, samt hvilke typer markedsføring man kan foretage sig.

1) Lav indhold til sociale medier

Hvis du er i gang med at lave en markedsføringskampagne, så er det en god idé at implementere dine eksisterende markedsføringskanaler som sociale medier. På Facebook vil du kunne dele forskellige indhold om kampagnen som fx billeder, tekst, video og en kampagne film, hvis dette er aktuelt.

Årsagen til at sociale medier er effektive er, at man kan få meget gratis eksponering, hvis man deler opslag på ens virksomhedsprofil, samt vil man ramme en målgruppe, som allerede er glade for ens indhold. Denne målgruppe vil kunne hjælpe med at dele dit indhold endnu mere ved fx, at trykke ”synes godt om”, kommentere på indholdet og lignende.

Dette vil i mange tilfælde blive vist af deres tætteste venner og så videre. Årsagen til at dette er meget positive er, at ens venner i mange tilfælde vil minde om en selv i forhold til tendenser, opførsel, holdninger og lignende. Det vil altså sige, at man kan ramme en målgruppe som minder meget om ens eksisterende kundegruppe.

2) Kontakt relevante medier og personer

Hvis man fx vil lave en markedsføringskampagne til en lokal forretning, hvis kunder kun befinder sig i et bestemt område, så vil lokale medier især være relevante. Et konkret eksempel kunne være en fysioterapeut i Horsens. Hvis denne person gerne vil have ekstra eksponering til sin nye kampagne, så vil det godt kunne give mening at kontakte den lokale avis som er Horsens Folkeblad.

Principielt er dette gældende uanset din lokation. Altså princippet i, at kontakte medier og personer, som kan eksponere dig for en målgruppe. Dette er ikke kun gældende for lokation, men også diverse nicher. Hvis man fx laver musik, så kan det være en god idé at kontakte redaktionen ved diverse musik blade og medier.

3) Lav delbart indhold til folk

Delbart indhold kan variere, men i essensen er det indhold som folk gerne vil engagere sig i og dele med andre folk. Denne type indhold kunne fx være infografik, billeder, engagerende opslag og lignende. Reelt set kunne det være alle typer af indhold, men det skal vinkles således, at man gerne vil dele indholdet med andre personer.

Delbart indhold kunne fx være meget spændende og informative, være sjove eller få folk engageret i en konkurrence eller dialog. Generelt er artiklerne præget af at være unikke og spændene, hvilket gør at folk gerne vil dele indholdet. Det kan derfor være meget svært at skabe denne indhold hver gang, men det er er et godt synspunkt at have i tankerne hver gang, at man skal skabe noget indhold til diverse medier.

Dette indhold er sponsoreret

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.