Annonce
Navne

Bilnørden endte som bilsælger

Jesper Frederiksen fejrer 25 års jubilæum hos Lihn & Boi i Løvskal. Foto: Hanne Bliksted
Jesper Holmgaard Frederiksen fejrer 25 år som sælger hos Lihn & Boi.

Jubilæum: Allerede som barn var Jesper Frederiksen en rigtig bilnørd. Han læste magasinet Bilrevy med stor interesse og var altid opdateret på de nyeste modeller, brændstofforbrug og andre detaljer. Han holder stadig øje med de nyeste modeller, men nu med professionelle øjne, idet han 1. maj kan fejre 25 års jubilæum hos Toyota-forhandler Lihn & Boi i Løvskal.

- 25 års erfaring gør, at jeg nogle gange - efter at have spurgt ind til kundens behov, anbefaler en anden model, end den de ønskede. Når de så har tænkt over det, så kommer de ofte igen og køber den bil, som jeg anbefalede. Det er også med til at give mere tilfredse kunder, siger Jesper Frederiksen.

Han lægger meget vægt på, at han lærer kunderne at kende. Og efter at han i otte måneder i 2005 solgte biler for et andet firma, fordi han havde lyst til at prøve noget andet, blev han bekræftet i, at den personlige kontakt, der er tid til at opbygge hos Toyota i Løvskal, betyder mere end mange umiddelbart tror.

Annonce

Jesper Frederiksen kom tilbage, da Lihns Toyota-forretninger i Løvskal og Hobro netop var fusioneret med Bois Toyota-afdelinger i Skals og Viborg, og han fik ansvaret for Lihn & Bois afdeling i Løvskal.

Han kigger også på biler, når han sammen med hustruen Tina og parrets to børn rejser ud i verden.

- Det er altid sjovt at se de Toyota-modeller, som vi ikke har i Europa. I USA er det store biler, som typisk er større end den store Rav 4, vi sælger i Danmark, mens modellerne i Thailand er mere robuste, fordi vejene ikke er i så god stand som i Europa, siger han, som altid får sin helt egen side til bilfotos, når familien laver fotobøger efter ferien.

Nu er der så gået 25 år i Løvskal, og selv om Toyota allerede for 24 år siden introducerede de første hybridbiler, så er det som med meget andet nyt, at det tager tid at vænne folk til den nye slags biler.

- Fremtiden er biler, som kører på enten el eller brint. I øjeblikket er 80 procent af de biler, vi sælger hybrid-biler, som kører på el og benzin. Næste år kommer den første Toyota, som kun kører på el, på markedet, og på sigt er det måske brint, som er det primære brændstof, lyder det fra Jesper Frederiksen, som altid glæder sig til at se de nye Toyota-modeller og selv skifter bil cirka en gang om året.


Fremtiden er biler, som kører på enten el eller brint. I øjeblikket er 80 procent af de biler, vi sælger hybrid-biler, som kører på el og benzin.

Jesper Frederiksen, bilsælger.


Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Annonce