Annoncørbetalt indhold

Fjern dit fokus fra Facebook og Google - Sådan får du succes med din markedsføring.

Annonce

Denne annonce er sponsoreret

Når en virksomhed skal tiltrække flere kunder, er der mange ting, de kan gøre. Langt de fleste har enten en intern marketingafdeling eller booker et webbureau i Århus. Disse bureauer har et ønske om, at tilfredsstille virksomhederne, ved at lave effektiv marketing, som kan ses på bundlinjen. For at kunne se den direkte effekt af ens marketinginvestering, kræver det at den marketing, man gør brug af, kan måles.

For at gøre ledelsen glade, skal man kunne se, hvor stort et afkast marketingindsatsen har givet. Dette er Facebook og Google geniale til, og af denne grund og fordi man kan målrette langt mere specifikt end ved traditionel marketing, er disse to kanaler gået hen og blevet grundlaget for marketing i dag.

Hvis man ikke er tilstede, der hvor ens målgruppe befinder sig, så kan det være svært at tiltrække kunden. Men i dag fokuserer man stort set udelukkende på den digitale tilstedeværelse og glemmer at være tilstede i ”den virkelige” verden.

At bruge TV-reklamer, avisannoncer eller reklamer i bybilledet er for mange virksomheder næsten utænkeligt at gøre. Det er dyrt, det henvender sig til alle på en gang og giver derfor ikke relevante kunder og sidst men ikke mindst, er det næsten umuligt at måle afkastet – i hvert fald på kortsigt.

En langsigtet branding kan ikke ses på bundlinjen ved næste kvartalsregnskab. Branding kræver mange måneder, nogle gange flere år, før det virkelig giver pote. Men i hele denne her perfomance-orienterede form for marketing, som Facebook og Google har påvirket til, så glemmer mange bureauer og virksomheder den langsigtede brand-building, hvilket har konsekvenser for virksomhederne på lang sigt.

Når man laver branding af sin virksomhed, så prøver man ikke direkte at få potentielle kunder til at købe et produkt eller gøre brug af en service. Med branding skal man fortælle, både direkte og mellem linjerne, hvilken merværdi ens potentielle kunde, får ud af at købe produktet. På den måde handler det altså ikke om, hvad produktet kan, hvilket behov det opfylder, men alt det rundt om. Lad os tage et eksempel. Vi har et webbureau, der laver hjemmesider for kunder. Det behov, som kunderne kan få opfyldt er her, en spritny, topmoderne hjemmeside. Men dette er der mange forskellige bureauer der tilbyder.

Hvilket bureau vælger virksomheden? Dette handler nemlig hverken om pris eller kvalitet. Mennesket handler urationelt 90% af tiden, dette inkluderer også tiden, hvor man er på arbejde. Så den beslutningstager, der skal afgøre hvilket bureau, der skal lave hjemmesiden føler selv, at hun tager et valg afgjort af fornuft og et rationale, men virkeligheden ser anderledes ud. Det handler nemlig om to ting; hvor nemt det er og om det vækker følelser hos beslutningstageren.

Vi er på arbejde, men vil egentlig helst hjem og nyde det gode vejr i haven. Sådan er vi altså bare, ganske enkelt dovne uden selv at være bevidste om det. Derfor skal det være så nemt for kunden som muligt, at få bestilt en ny hjemmeside. Det skal være nemt at se, hvad den koster, hvilke funktioner der er mulige og det skal være nemt at komme i kontakt med bureauet.

Derfor skal man selvfølgelig ligge øverst på Google, man har måske en pris allerede i linkteksten eller en overskuelig opsætning af prispakker på websitet. Man kan måske chatte med en support eller bede om, at blive ringet op næste dag. Men det skal også vække følelser i beslutningstageren, for som sagt handler hun ikke ud fra fornuft, men ud fra sin irrationelle del af hjernen, som godt kan lide det hun i forvejen kender eller noget, som hun kan relatere til.

Derfor er det allerbedste for en virksomhed, at komme i forbrugerens top-of-mind. Så når beslutningstageren i virksomheden skal bruge et webbureau, er man det første hun tænker på – og hun tænker på netop det webbureau, fordi det før har vækket nogle følelser i hende og givet hende noget, hun kan relatere til. Man kommer ikke i forbrugerens top-of-mind ved at ligge øverst på Google. Det gør man ved at være kreativ og skille sig ud. Ved at gøre brug af både sociale medier og Google, men også den mere traditionelle form for reklamemedier. Her skal der være en rød tråd på tværs af medierne, så virksomheden har et image der går igen og igen.

Denne annonce er sponsoreret

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.