Annoncørbetalt indhold

Hvordan man kan tage fitness med hjem i det private

PR-foto credit

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Det sidste år har ikke været som alle andre, og epidemien har gjort, at vi er blevet berøvet for rigtig mange af de friheder, som normalt kendetegner vores hverdag.

Der er lukket for restauranter, cafeer og butikker, og vi må ikke længere se alle vores venner og familiemedlemmer, som plejer at fylde i hverdagen. For de af os, som normalt er meget aktive mennesker, så har det været særligt hårdt, at alle fitnesscentrene har været lukket. Det har nemlig betydet, at man ikke længere kan få brændt kalorier af på løbebåndet, eller løftet tunge vægte.

Det skal dog ikke helt sætte en stopper for den gode motion og bevægelse, og derfor har vi lavet en lille guide til, hvordan man kan rykket fitnesscentret hjem og få det meste ud af sin hjemmetræning, som er realiteten, indtil Danmark atter åbner op på ny til en coronafri verden.


Husk at strække ud og passe på dine muskler 

Inden vi går ind i, hvordan man kan få en optimal træning derhjemme, så er det vigtigt at pointere, at med træning i fitness såvel som med hjemmetræning så er det enormt vigtigt at passe på sig selv og sine muskler. Derfor skal man altid huske at strække ud og ikke at overbelaste kroppen. Efter en god træning, har du også fortjent at slappe af, og dette kan være ved et dejligt langt varmt bad, så du bagefter kan smide dig på sofaen og nyde en film eller serie. Måske er du en af de mennesker, som har brug for at få smurt kroppen ind i creme eller på anden måde fugtet huden som fx kunne være med CBD olie. Du kan nemt påføre CBD olien, da det typisk kommer i en lille flaske, så det er nemt at dosere.


Få udstyret i orden

En ting, som gør hjemmetræningen lidt federe, og som er nem at anskaffe, er en kettlebell. De fås billigt i mange forskellige vægtklasser, og de er rigtig gode til at udfordre dig i din styrketræning. Det er ligeledes noget meget alsidigt udstyr i den forstand, at de kan bruges i rigtig mange forskellige øvelser, og det giver dig også mulighed for at variere din træning lidt mere derhjemme.


En anden ting, der er god at anskaffe sig til hjemmetræningen, er en yoga-måtte. Måtten er ikke kun til at dyrke yoga på, men den er god til at gøre den generelle træning lidt mere behagelig på gulvet. Til udstrækningen sidst på træningen, inden du hopper i bad, er den også helt ideel.


Sidst, men ikke mindst, så er det også en god idé at købe en træningselastik, som er rigtig godt udstyr til at intensivere dine øvelser lidt og gøre dem hårdere. De fåes også i forskellige modeller, afhængigt af hvor stramme elastikkerne skal være.

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.