Annoncørbetalt indhold

Køb trygt ny bolig på trods af COVID-19

Denne annonce indeholder sponsoreret indhold

Coronavirussen har i den grad varmet boligmarkedet op. Flere rækkehuse, villaer, ejerlejligheder og sommerhuse sælges sammenlignet med de sidste fem år. Mange eksperter forudså derimod, at coronakrisen ville køle boligmarkedet på grund af økonomisk utryghed og risiko for fyringer. Dog har interessen for boligkøb fået et ekstra løft – også i Viborg og omegn.

Grunden til det boomende boligmarkedet er bl.a., at mange danskere er tvunget til at være mere hjemme. Dette skyldes både mange arbejdspladsers opfordring til hjemmearbejde, minimerede aktiviteter i samfundet og tanken om at begrænse sin sociale omgangskreds. Nu sidder danskerne altså tilbage i stuerne, og her går det op for dem, at boligbehovet har ændret sig.

Annonce

Få en tryg købsproces med køberrådgivning

Idet flere og flere begiver sig ud på boligmarkedet i jagten på et nyt boligkøb, oplever mange det store pres. Boligkøb er en kæmpe beslutning, og for at gøre processen så tryg som overhovedet mulig, vælger mange at få køberrådgivning. Ved at alliere sig med køberrådgivning får boligkøberne hjælp til købsaftalen – og meget mere end det.

Køberrådgivning ved huskøb inkluderer nemlig alt fra faglige kompetencer til evaluering af byggetekniske forhold og vurdering af boligstand til prisforhandling og hjælp til vigtige papirer. Boligkøberne får en uvildig rådgiver via køberrådgivning ved køb af bolig, hvilket står i skarp kontrast til rådgivning gennem banken og ejendomsmægleren.

Annonce

Book en 1-til-1-fremvisning for optimal afstand

Det er umuligt at købe en ny bolig uden at have set stedet først. Derfor er det nødvendigt at komme til en fremvisning af boligen, inden den endelige underskrift kan sættes. Dog kræver fremvisninger fysisk fremmøde, og netop dette kan for mange være en utryg affære i en coronapræget hverdag. Heldigvis har mange ejendomsmæglere gjort det muligt at booke såkaldte 1-til-1-fremvisninger.

Her er det kun en enkelt boliginteresseret ad gangen, der får lov til at se boligen. Den boliginteresserede har naturligvis fortsat mulighed for at medbringe egen familie og/eller rådgivere. Derfor er boligkøberne ikke dårligere stillet ved en 1-til-1-fremvisning sammenlignet med et traditionelt åbent hus-arrangement.

Annonce

Gode muligheder for at presse købsprisen

Selvom boligmarkedet er blevet varmet godt op, er der stadig mange, der finder markedet usikkert. Mange steder i landet er boligpriserne røget i vejret, og nogle områder oplever, at antallet af bolighandler er faldet. Det betyder, at flere boligkøbere er kritiske over for boligpriserne – og dermed begynder at forhandle prisafslag.

Prisforhandlingerne falder ofte til boligkøbernes fordel for tiden, da mange sælgere fra start er indstillet på, at handlen kommer til at inkludere prisafslag. Dette skyldes, at markedet endnu ikke har normaliseret sig, hvilket skaber utryghed. Derfor ønsker mange boligsælgere simpelthen at sikre sig en bolighandel, også selvom det betyder et eventuelt afslag i prisen.

Annonce

Køb og sælg nu? Eller vente?

Det store spørgsmål blandt boligkøbere og -sælgere lyder altså, om de bør købe eller sælge nu – eller om de i stedet bør vente. Ingen kan spå fremtiden, og derfor er det svært at forudsige. Boligkøbere bør dog vente med at købe ny bolig, hvis investeringshorisonten blot er på to-tre år.

Er investeringstiden længere, er det en god idé at kaste sig ud i boligkøbet nu – gerne med disse gode råd dertil. Derudover bør boligsælgere med tid og råd til at vente udsætte boligsalget lidt endnu, indtil boligmarkedet har stabiliseret sig.

Denne annonce indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.