Annoncørbetalt indhold

Kvik Viborg: Hvilket køkken har de egentlig selv?

De taler om køkkener fra morgen til aften hos Kvik Køkken i Viborg. Kom med hjem til butikschefen, montøren og direktøren og se, hvilket køkken de selv har derhjemme. Og se hvilket køkken, de drømmer om.
Annonce

Hvilket køkken ville du vælge, hvis der var frit valg på alle hylder, og du ikke skulle tænke på hverken økonomi eller bærende vægge? Ja, så er det let at lade tankerne flyde og indrette sit eget drømmekøkken med den helt rigtige farve, de smukkeste låger, finesser og smarte detaljer overalt.
Hos Kvik i Viborg elsker de køkkener. De elsker at tale om køkkener, vise dem frem og hjælpe kunderne med at finde den helt rigtige køkkenløsning, der matcher både smag, husets indretning og budget. Men hvordan ser der egentlig ud hjemme ved fagfolkene selv? Hvordan ser køkkenet ud hjemme hos henholdsvist butikschefen, montøren og direktøren? Morten Lindbøg, Palle Gerding og Dan Høivang har inviteret indenfor.

Butikschefen
Morten Lindbøg bor sammen med sin kone Rie, børnene William og Aniela og hunden Taylor i et nydeligt parcelhus i et roligt kvarter. Da familien overtog huset i 2009 var det udstyret med et 80’er køkken i grå, blå og hvid. Det skulle selvfølgelig skiftes ud.

  • Vi tog det sikre valg. Mano-køkkenet er klassisk og enkelt. Man kan sige, at det er det sikre valg, der ikke gør nogen fortræd. Det bliver ved med at være pænt og nydeligt, fortæller 41-årige Morten Lindbøg. De stilsikre grebsfrie hvide låger blev dog sat sammen med en træbordplade. Det er lidt utraditionelt, forklarer Morten Lindbøg.
  • Med en træbordplade skal man jo være lidt mere påpasselig. Den skal jævnligt olieres og så skal man passe lidt mere på den end med en laminatbordplade, som er det langt de fleste lægger på, siger Morten Lindbøg, der er rigtig godt tilfreds med sit køkkenvalg.
  • Det er bare et pænt køkken, som bliver ved med at være pænt år efter år, siger Morten Lindbøg.

Morten Lindbøgs køkken er selvfølgelig fra Kvik. Den grebsfrie hvide nyklassiker Mano med en mørk træbordplade.

Men hvordan ser familien Lindbøgs drømmekøkken så ud, hvis der er frit valg på alle hylder, og de ikke skal tænke på hverken penge eller praktik? Det viser sig at være en større omgang, hvor hele huset kommer i spil.

  • Vores køkken er jo ret smalt. Så drømmen ville nok være at vælte væggen ind til stuen og så få det her store fantastiske rum. hvor der er plads til at give køkkenet lidt mere udtryk, siger Morten Lindbøg. Han tænker især på Cima-serien med det elegante møbellook med sidepaneler, der går helt ned til gulvet og bryder med de gennemgående linjer på lågefronterne. I Morten Lindbøgs drømmekøkken er lågerne af træ.
  • Egetræ i bunden og så med sorte overskabe. Det ville se godt ud, siger Morten Lindbøg.

Direktøren

For enden af en lang grusvej. Lidt længere end en rask cykeltur sydøst for Viborg bor Dan Høivang sammen med sin hustru Karina og deres datter Anna. Det relativt nye stuehus ligger helt ugeneret i landlig idyl og fra køkkenvinduet har familien en flot udsigt over det kuperede landskab. Et rigtigt lækkert sted. Og hvilket køkken valgte direktøren så, da han byggede huset for godt og vel 10 år siden?

  • Du må gerne sige, at det er lidt kedeligt. Du må gerne sige, at det er konservativt. Men vi valgte altså et Mano-køkken dengang. Jeg er måske også som person lidt konservativ, og man må jo bare sige, at Mano er det sikre valg, hvor man ikke risikerer, at køkkenet bliver umoderne. Det bliver ved med at være pænt og nydeligt. Lidt af en nyklassiker, hvis du spørger mig, siger Dan Høivang. Han bemærker, at i omegnen af 40 procent af alle de køkkener, som Kvik Viborg leverer til kunderne er Mano. Sådan har det faktisk været siden han købte Kvik i Randers i 2002 og Kvik i Viborg i 2006. Selve designet på Mano-lågen har faktisk over 15 år på bagen. Den kom til verden i 2004. Og i udstillingen har Mano altid den bedste og mest centrale placering. Det er her mange køkken-snakke i butikken starter og altså også her de fleste slutter.
  • Så er der selvfølgelig lidt forskel på, hvilke bordplader folk vælger og hvidevarer, vaske og armaturer, samt indretningen giver jo et forskelligt udtryk, men det grundlæggende er det grebsfrie Mano-design og det har altid været det populære valg, forklarer Dan Høivang.

Billedetekst: Kvik Viborgs indehaver Dan Høivang har et Mano køkken med en sort laminatbordplade. Lyst, venligt og altid populært. Og han ville vælge det samme igen, men måske med en anden bordplade i træ, der giver lidt mere varme og hyggestemning.

Forventer folk ikke, at sådan en køkkenmand, der jo ser de vildeste køkkener rundt omkring, også har en helt specielt og anderledes køkkenløsning?

  • Jo, det gør man måske nok. Men jeg får måske stillet sulten ude, når jeg er med til at lave de her fantastiske og specielle drømmekøkkener hos folk. For mig kan man måske sige, at der er forskel på forelskelse og kærlighed. Jeg kan godt blive forelsket i et helt fantastisk køkken, men vil nok satse på det sikre og kærligheden. Og for mig er det altså Mano, siger Dan Høivang, der på spørgsmålet om. hvilket køkken han drømmer om er helt klar i mælet.
  • Jeg ville vælge Mano igen. Måske med en anden bordplade bare for at gøre det lidt anderledes. Men jeg er bare så glad for det køkken, siger Dan Høivang.

Montøren

I de sidste godt 18 år har den selvstændige køkkenmontør Palle Gerding monteret det ene spritnye lækre køkken efter det andet ude hos forventningsfulde og glade kunder. I de sidste mange år har han været fast montør for Kvik Viborg. Og af de tre hovedpersoner i denne artikel, så står han i det nyeste køkken. I 2018 kunne han nemlig sætte et nyt Tinta køkken med Kvik core bordplade op hjemme hos sig selv og hustruen Hanne i villaen i vestbyen i Viborg.

  • Vi havde gået og overvejet mulighederne i et par år. Der var jo ikke som sådan noget galt med det gamle køkken, men vi havde lyst til at få et nyt og lækkert køkken, fortæller Palle Gerding. I lang tid havde de faktisk det sorte Cima-køkken i tankerne, men forlod ideen, da man skal være lidt mere over det med rengøringen. Så var Mano faktisk inde i billedet i lang tid. I husets bryggers er der indrettet med de klassiske grebsfrie hvide låger fra Mano, men til sidst faldt køkken-valget altså på Tinta i mat finish.
  • Tinta ligner på mange måder designet fra Mano, men har kun to skuffer, hvor Mano har tre. Det gav lidt mere rene linjer, fortæller den rutinerede køkkenmontør. I de store skuffer, der faktisk er 16 cm dybere end standarden er der monteret inderskuffer, der sørger for, at der er rigeligt med plads.
  • Vi er rigtig glade for vores nye køkken og er helt sikre på, at vi valgte rigtigt, siger Palle Gerding.

Køkkenmontør Palle Gerding står allerede i sit drømmekøkken. Et smukt og lyst Tinta med en hvid Kvik core bordplade, der kan holde til lidt af hvert.

I denne lille leg står 61-årige Palle Gerding altså allerede i sit drømmekøkken og har selvsagt ingen planer om at skifte igen lige foreløbigt. Men for legens skyld, så vil Palle Gerding gerne pege på, hvilket køkken han ville vælge, hvis han absolut skulle og ikke måtte sige Tinta.

  • Så ville jeg sige et hvidt Mano køkken. Det er bare et godt design, som rammer rigtigt mange steder, siger Palle Gerding.

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.