Annonce
Navne

Mediehusets nye salgschef: - Vi skal guide ind i den rette bane på den ottesporede motorvej

Martin Krogh er ny salgschef i Mediehuset Viborg Stifts Folkeblad. Foto: Morten Pedersen
Med Martin Krogh som ny mand i spidsen skal Mediehuset Viborg Stifts Folkeblad blive endnu bedre til at rådgive det lokale handelsliv om markedsføring.

Viborg: Stolen er knap blevet indstillet i den rette højde, og kontoret står stort set stadig, som forgængeren Jan Sørensen forlod det.

Martin Krogh er ny salgschef i Mediehuset Viborg, hvor han skal finde sig til rette efter 17 år i Nordjyske Medier. Men det er ikke kun i Viborg, at Martin Krogh skal indstille stolen og indrette kontoret. Han er udpeget som salgschef i såvel Viborg som i Randers. Begge mediehuse er en del af Jysk Fynske Medier.

Det betyder, at Martin Krogh skal fordele tiden mellem de to mediehuse, der tidligere havde hver sin salgschef.

- Men faktisk kommer jeg tættere på mine folk, end jeg var i Nordjyske. Her dækkede jeg et område fra Thy og Mors til Himmerland og Hobro samt halvdelen af Jammerbugt. Nu skal jeg koncentrere mig om et mindre geografisk område, fortæller Martin Krogh og fortsætter:

- Det står selvfølgelig lidt i kontrast til mediekonsulenterne i Viborg, der har været vant til en daglig leder. Jeg kommer til at være mindre i huset end Jan Sørensen, men jeg er omvendt kun et opkald, en sms eller en mail væk.

Og det behøver ikke at være en ulempe at skulle dele sin tid mellem to afdelinger.

- Det kan give en større fleksibilitet. Hvis der er behov for hjælp det ene eller andet sted, så sidder der nu én chef, som kender medarbejderne begge steder, i stedet for at to chefer forsøger at få enderne til at mødes i hver sin afdeling, siger Martin Krogh.

Annonce

På rette vej

For Martin Krogh handler den første tid i jobbet i Viborg i høj grad om at blive klogere på huset, de nye kollegaer samt kunder og samarbejdspartnere i lokalområdet.

- Det er vigtigt for mig at komme ud og møde så mange mennesker som overhovedet muligt. Jeg vil ud og mærke stemningen og have fingrene i mulden. Spørge ind til, hvad folk synes om vores samarbejde. Om ting, vi gør godt, og ting, vi kan gøre anderledes og bedre, siger Martin Krogh.

Han har gennem sit arbejde som salgschef i Nordjyske set, hvordan annoncemarkedet har ændret sig over tid.

- For otte år siden var markedsføring en tosporet motorvej, hvor du måske havde en ugeavis, dagblad og en radiostation i den lokale by. Nu er det en ottesporet motorvej, hvor vi stadig har vores to spor, men du har samtidig Google, sociale medier og andre marketing-tiltag som eksempelvis influencers. Det er alt sammen med til at give et mere komplekst billede, siger Martin Krogh.

Derfor er rådgivning et af de vigtigste nøgleord for Martin Krogh.

- Vi vil gerne være med til at guide folk i den rette bane på denne her motorvej. Hos Jysk Fynske Medier er vi i gang med en proces, hvor vi går fra at være sælgere til rådgivere. Vi har mulighed for at formidle budskaber på såvel print og radio som online, så vi dækker hele medieplatten, og vi vise kunderne, hvor netop deres virksomhed kan indfri potentialet for markedsføring bedst muligt.

Og så mener han, at et lokalt mediehus har noget at tilbyde, som man ikke får ved elektronisk markedsføring alene.

- Vi ved, hvad der sker lokalt, og man taler med os ansigt til ansigt. Når man vil handle lokalt, så skal man også handle hos os, for vi er en del af de tandhjul, der er med til at styrke det lokale handelsliv.

Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Viborg

Alt er, som det plejer hos Lysmesteren

Danmark

Live: 59 personer i Sverige er døde med coronasmitte på et døgn

Annonce