Annonce
Biler

Megane springer ud som plug-in hybrid

Plug-in versionen af Renault Megane kan klare 50 km på en opladning og klarer en topfart på 135 km/t. Foto: Renault
Renault Megane får et mindre facelift og kan snart fås som plug-in hybrid, der klarer 50 km på en opladning.
Annonce

Der kommer i al stilhed fortsat flere plug-in modeller på markedet. En af de næste nyheder er fra Renault, der sammen med et facelift af Megane er klar med en E-Tech opladningshybrid. Modellen, hvor en 1,6 liters benzinmotor spiller sammen med et batteri på 9,8 kWh, klarer 50 km på en opladning. Den kommer i første omgang som stationcaren, Sport Tourer.

Opladningshybriden, der har en systemeffekt på 160 hk, forventes at være på markedet efter sommerferien. Den følger en E-Tech plug-in version af den nye Captur, som også klarer et halvt hundrede km på ren strøm.

Renault Megane

Den seneste generation kom på banen i 2016. Topmodellen R.S. Trophy med 300 hk og firehjulsstyring fortsætter efter faceliftet med større præstationsevne, men får lillebrødrene i form af R.S. Line-modellerne.
Annonce

Flere ændringer

Med faceliftet får Megane-modellen fra 2016 nyt instrumentbord. Det omfatter muligheden for digital instrumentering med et instrumenthus, der har en skærm på 9,3 tommer, samt en betjeningsskærm på 10,2 tommer. Den vil kunne fås med funktioner, der omfatter en køassistent, som kan følge trafikken ned til stop og op igen. Med opgraderingerne bliver der også mulighed for nye og mere effektive full LED-forlygter.

Den mest heftige Megane R.S. Trophy får også en opgradering med teknologi fra sportsvognen, Alpine A110. Det betyder, at den 1,8 liters turbomotor på 300 hk får en lille stigning i momentet, der vokser med 30 Nm til 420 Nm i versionen med automatgear, mens der er 400 Nm at hente i den manuelle version.

Annonce

Flere R.S.-varianter

Modellen med firehjulsstyring og et mekanisk Torsen-differentiale får yderligere en undervogn, der med større stivhed giver bedre køreegenskaber, anfører Renault.

Den sportslige GT Line erstattes af en ny R.S. Line, som trimmæssigt lægger sig i slipstrømmen på den heftige topmodel, men som har mere moderate motorer. Den måde at skrue modelprogrammerne sammen på ses hos flere og flere bilproducenter.

Herhjemme er Renault Megane aldrig rigtig kommet fra start. Det er da også en af de modeller, som importøren jævnligt har kørt kampagnepriser på.

Importøren har ikke meldt ud, hvornår de første faceliftede Megane-modeller med basismotorer lander herhjemme, ligesom danske priser og udstyr endnu ikke kendes.

Den heftige Megane R.S. Trophy får opgraderinger med teknologi fra Alpine-sportsvognen. Foto. Renault
De, som ikke går efter en Megane R.S. Trophy med 300 hk, kan nu vælge en mindre motoriseret R.S. Line med sportstrim. Foto: Renault
Annonce

Mest læste

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Viborg

Man gjorde Viborgs børn fortræd

Viborg

Opfordring til civil ulydighed

Viborg

Efterlyst retspsykiatrisk patient er fundet, anholdt og tilbage i Søndersøparken

Annonce