Læserbrev: Der har været en del debat om de vanskeligheder, der er opstået, efter at Midttrafik ikke vil bruge kontanter i busserne. En dag ville vi sende vort barnebarn med bus fra Frederiks til Viborg, efter han havde været i bedsteforældreskole.
Vi tænkte, at det kunne være en god ide at lære en dreng på 11 år at bruge offentlig trafik, og jeg ville derfor købe en billet på nettet.
Det er ikke let!
Jeg kan godt forstå, at det kan være vanskeligt for folk med handicap og ældre medborgere at komme gennem den labyrint, Midttrafik har etableret
For det første kan man ikke bruge Midttrafiks system, hvis man kontakter dem fra en den web, som jeg normalt bruger (Safari). Jeg ringede så til en venlig dame, der oplyste mig om den forhindring.
Så tilbage og gennem en labyrint af spørgsmål. Nu er jeg jo ikke forældre, men bedstefar! Så opstår der nye udfordringer. Det endte med, at jeg skulle oplyse hele mit CVR nummer, hvis jeg skulle købe en billet til 16 kr. til mit barnebarn. Det ville jeg ikke!
Der var så et sted, hvor man kunne kontakte Midttrafik elektronisk. Det gjorde jeg tirsdag den 3. februar. Selv om jeg oplyste både mailadresse og telefon, har jeg ikke hørt fra Midttrafik endnu.
Jeg kan godt forstå, at det kan være vanskeligt for folk med handicap og ældre medborgere at komme gennem den labyrint, Midttrafik har etableret. Meningen er sikkert godt nok, der er fortsat knaster der skal høvles af! Kom nu med i kampen, Midttrafik!