Annonce
Viborg

Ny butikschef i Marcus: Vi er en anderledes butik med højt til loftet

Simon Skov Lauridsen er ny butikschef i Marcus Viborg. Foto: Mette Løgstrup.
Marcus Viborg har fået ny butikschef. Det er den 23-årige Simon Skov Lauridsen.
Annonce

Viborg: - Det er fedt!

Sådan svarer den 23-årige Simon Skov Lauridsen, når du spørger, hvordan det er at være ny butikschef i Marcus Viborg på Hjultorvet.

Her satte viborgenseren, der stammer fra Løgstrup, sig i chefstolen i august, og selvom det er nogle lange dage, så nyder han de udfordringer, der følger med jobbet.

- Vi elsker vores arbejde her i butikken, og det er den passion for god service, der driver os, sammen med det faktum at vi har verdens bedste kunder, siger Simon Skov Lauridsen.

Han er selv udlært i butikken i Viborg for fire år siden, og efter i en periode på to år at have prøvet kræfter med noget andet vendte han retur til Marcus-kæden. Han kommer derfor fra et job i Marcus Silkeborg, hvor han var et halvt år, inden der var bud efter ham i Viborg.

Både han og butikkens to øvrige ansatte - Jacob Brandt og Mads Larsen - er således udlært under Finn Nørskov, der var butikschef i Marcus Viborg i 19 år og ansat i kæden i 30 år. Simon Skov Lauridsen fortæller, at tonen og måden at drive butikken på er den samme som under Finn Nørskov.

- Vi er en anderledes butik på mange måder, og den tone og afslappede atmosfære, som Finn har skabt her, vil vi bevare og værne om. Her kan du både gøre en god handel, få en hyggesnak og et godt grin. Når en kunde forlader butikken med et smil, så har vi gjort vores arbejde godt, siger Simon Skov Lauridsen.

Simon Skov Lauridsen er ny butikschef i Marcus efter Finn Nørskov, der har været der i mange år.
Annonce

Julesalget

Lige nu er der fokus på det kommende julesalg, og så starter konfirmandsæsonen for alvor i januar. De ansatte i Marcus Viborg går derfor en travl tid i møde.

- Men det gør ikke noget. Vi er her ikke, fordi vi skal, men fordi vi har lyst, siger Simon Skov Lauridsen.

Butikschefen forklarer, at målgruppen i Marcus-kæden egentlig er 15 til 35 år, men at den i Viborg er bredere rent aldersmæssigt. Her kommer der nemlig kunder i alderen 12 til 50 år.

- Der er lokale forskelle og lokalt præg på hver butik i kæden, og i Viborg er målgruppen bredere aldersmæssigt end i nogle andre byer. Desuden tilpasses varerne hver by med et lokalt præg, siger Simon Skov Lauridsen.

Hvis du er nysgerrig på, hvad der sælges mest af i tøjbutikken på Hjultorvet, så kan butikschefen også svare på det. Det er nemlig de såkaldt Clean Cut-bukser, der ligner jeans, men føles som joggingbukser at have på.

- Alle skal bare have de bukser, og det er også mine favoritbukser selv. Det skyldes, at de er skønne at have på, siger Simon Skov Lauridsen.

Simon Skov Lauridsen.
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Viborg

Midtbyen: Behøver det være så grimt?

Sport For abonnenter

Karakterbogen: Målscorende midtstopper og teenagere var nøglefigurer for Viborg FF

Annonce