Annonce
Kultur

Tinghallen rocker på Domkirkepladsen

Domkirkepladsen har før været brugt til koncerter. Blandt andet her til Snapsting i 2016. Arkivfoto: Lars Holm
Tinghallen er under ombygning, men det betyder ikke, at tingene står stille. Tværtimod. Næste år byder for eksempel på den helt nye musikweekend "Domkirken Rocker" med et af husets dyreste navne til dato: Westlife.

Viborg: "Verdensnavnet Westlife kommer til Viborg". Sådan lød nyheden den 8. november.

Bandet er sidste navn i rækken af både internationale og danske kunstnere, der spiller op til kæmpe fest på Domkirkepladsen i weekenden den 14. og 15. august under overskriften "Domkirken Rocker".

På plakaten er også Wet Wet Wet, Nick Kershaw, Outlandish, Johnny Deluxe og Jack Warren. Selvom det kunne minde lidt om en mini-festival, er det ikke arrangørernes opfattelse.

- Jeg ser os ikke som en festival. For mig er en festival mere som en stor, hyggelig havefest, hvor der kan være alt fra bungeejump til hoppeborge. Vi fokuserer på koncertoplevelsen, siger direktør i Tinghallen Claus Donslund.

Annonce
- Jeg har en forkærlighed for Domkirkepladsen, siger direktør i Tinghallen, Claus Donslund. Pressefoto.

De rigtige varer

"Domkirken Rocker" er en forlængelse af det, Claus Donslund kalder "Tinghallen on tour". Altså konceptet med at afvikle koncerter og arrangementer rundt om i byens andre lokaler, mens Tinghallens ombygning står på.

- Vi besluttede at leve, selvom Tinghallen lå ned. Og det har givet os blod på tanden, siger han.

Så selvom Tinghallens nye store sal med plads til 3700 stående gæster bliver færdig, ser man stadig mulighederne i at holde koncerter på Domkirkepladsen, på stadion eller måske endda Paradepladsen; vel at mærke, hvis det rigtige tilbud kommer.

- Domkirkepladsen er godkendt til 6000 per aften, og der er ingen tvivl om, at vi sælger ud på lørdagen, siger Claus Donslund og tilføjer, at man om fredagen forventer at ende på mellem 4000 og 5000 gæster.

Hvorvidt "Domkirken Rocker" bliver gentaget i årene efter, kan han dog ikke svare på med sikkerhed. Tinghallen "kunne sagtens finde på det", men det handler igen om at have "de rigtige varer på hylderne".

Bærer frugt

Plakaten for koncertweekenden, der oplyser, at "ComVent præsenterer Domkirken Rocker", har skabt en smule forvirring.

- ComVent er en lokal, kommerciel virksomhed ejet af Jørgen Kalhave, der gerne vil være med til at skubbe positivt til kulturen, så der kommer endnu flere gode oplevelser i byen. Så det er et partnerskab, eller sponsorat om man vil, fortæller Claus Donslund og understreger, at Tinghallen er arrangøren.

Han siger også, at Tinghallen er enormt glad for opbakningen fra gæsterne:

- Det koster penge at tjene penge. Westlife er med afstand det største, det dyreste og det meste kendte navn, vi har haft. Men det bærer frugt.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Erhverv

Aldi flytter til bymidten

112

Livløs mand fundet i sø ved rådhuset

Annonce