Vi bruger cookies!

viborg-folkeblad.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.viborg-folkeblad.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere

En ny, stor kampagne skal sælge Bjerringbro


En ny, stor kampagne skal sælge Bjerringbro

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Torsdag startede en kampagne, der skal markedsføre Bjerringbro som et godt sted at bo og leve, kampagnen løber resten af året, og byens børn tog del i startskuddet.

Bjerringbro: Allerede i den tidlige morgenstund kunne man se børn iført gule T-shirts på skolevejene i og omkring Bjerringbro. Den iøjnefaldende ens påklædning på denne torsdag morgen var starten på en kampagne, der skal brande Bjerringbro som et godt sted at bo og leve livet.

Kampagnen er sat i verden af Viborg Kommune, der har hyret reklamebureauet Clienti fra Aalborg til at stå bag projektet. Kampagnen er planlagt til at løbe fra forsommeren til det sene efterår, herefter følger en evaluering og muligvis et boost af kampagnen igen i foråret 2018. Alt sammen til den nette sum af 700.000 kroner, og alt sammen for at lokke nye borgere til Bjerringbro.

Folkebladet har søgt aktindsigt i reklamebureauets markedsføringsplan, og i den arbejder man ud fra et postulat om, at "de bedste til at brande Bjerringbro er byens borgere". Af samme grund skød man altså kampagnen i gang med de gule T-shirts, som torsdag gik igen fra de mindste i vuggestuen til de ældste i gymnasiet.

"Best Bjerringbro ever" var budskabet på børnenes maver, og selvom det kan være en svær størrelse at forstå, var nogle af de yngste borgere alligevel godt informeret.

- Jeg tror, det er noget med, at vi skal være gode ved hinanden, så flere vil være vores kammerater, siger femårige Tilde fra Egeskovens Børnehave og kigger ned på den gule mave.

Hun rammer på mange måder plet med sin fortolkning af budskabet - for hvem vil ikke gerne bo et sted med gode venner?

Midt i hele verden

Ud over gode venner skal en by gerne rumme andet og mere, når folk skal vælge et sted at bo og leve deres liv. Derfor er der produceret seks små film over temaerne bolig, job, børn, uddannelse, fritid og handelsliv. "Midt i hele verden" lyder det slogan, der danner rammen om kampagnen, og det hele kan opleves på en ny hjemmeside af samme navn. Kampagnen vil primært blive markedsført via en indsats på sociale medier, og efter den første lancering vil der blive udskrevet en konkurrence, hvor byens borgere opfordres til at lege med på de digitale platforme.

Det hele skal i det lange løb være med til at sælge byggegrunde og trække det, i følge den nyeste kommunal befolkningsprognose for 2015 til 2030, vigende indbygger i kommunens næststørste by op. Borgmester Torsten Nielsen (K) tror på kampagnen.

- Den har liv og et godt budskab. Den vil noget andet og mere end de klassiske kampagner på plakater, siger borgmesteren.

Han mener, at pengene er givet godt ud til denne kampagne, som han tror nok skal ramme målgruppen - nemlig tilflytterne.

- Med denne kampagne følger en stærk strategi på de sociale medier, og den spiller på alle de rigtige kanaler, så er jeg sikker på, at den nok skal nå uden for bygrænsen, siger Torsten Nielsen.

Se videoen, der præsenterer Bjerringbro i toppen af artiklen.