Grundfos er godt på vej mod 2020-målene

Grundfos leverer bedste resultat nogensinde i regnskabsåret 2017. Arkivfoto

Grundfos er godt på vej mod 2020-målene

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Grundfos har i 2017 vundet flere markedsandele verden over, og her skal årsagen til det stærke årsregnskab findes.

Bjerringbro: Når Grundfos leverer det bedste resultat nogensinde skyldes det blandt andet, at virksomheden har vundet betydelige markedsandele i regnskabsåret 2017.

For væksten er sket over hele verden, og hvor man i regnskabsåret 2016 havde svært ved at få hul på det Kinesiske marked, er der nu kommet mere damp på kedlerne. I Kina har Grundfos nemlig haft succes med at levere løsninger til Kinas omstilling fra kul til gas og dermed reduktion af energiforbruget.

Kina og Rusland er sammen med USA udvalgt som de tre strategisk vigtigste kernemarkeder for Grundfos frem mod 2020, og over hele linjen går det fremad.

I USA skabes der vækst under vanskelige markedsvilkår, og også Sydamerika leverer en vækst i salg og markedsandele trods udfordringer på det brasilianske marked. Salget steg også i lande som Australien, Japan, Indien og Korea, hvor Grundfos blandt andet er storleverandør til maskin- og værktøjsindustrien.

- Vi har i løbet af året investeret betydelige ressourcer i at sikre vores konkurrenceevne. Vi har lanceret nye produkter, og vi har forstærket vores globale serviceforretning, hvilket forbedrer vores evne til at levere innovative serviceydelser af høj kvalitet til kunderne. Vi har en klar ambition om at tilbyde den bedste digitale kundeoplevelse og investerer derfor massivt i en bred vifte af digitale værktøjer og løsninger. Her arbejder vi tæt sammen med vores kunder for at forstå, hvordan vi bedst kan skabe værdi via digitale løsninger, der samtidig styrker vores kerneforretning, forklarer koncernchef Mads Nipper.

- Vi har altid kunden i fokus, hvor vores tætte relationer skaber bedre løsninger og services. Det er vi meget taknemmelige for. Den tårnhøje loyalitet kommer ikke af sig selv. Det kræver hårdt arbejde at fastholde og fortjene tillid og respekt hos eksisterende og fremtidige kunder, fortsætter han.

Grundfos er godt på vej mod 2020-målene

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce