Grundfos i toppen af listen over tillidsvækkende virksomheder

I en ny image-måling af landets største selskaber og virksomheder lander Grundfos på en sjetteplads ud af 100 virksomheder. Det glæder kommunikationsdirektør Kim Nøhr Skibsted. Arkivfoto.

Grundfos i toppen af listen over tillidsvækkende virksomheder

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Det er der autenticiteten, værdierne og historien, der placerer Grundfos på en sjetteplads over tillidsvækkende virksomheder i Danmark.

Bjerringbro: Når 22.912 danskere skal vurdere, i hvilken grad de har tillid til og kan lide selskaber og virksomheder i Danmark, så placerer det Grundfos på en sjetteplads ud af 100 virksomheder. Det er konsulentvirksomheden Caliber, der står bag undersøgelsen af virksomhedernes image, og sidste år landede Grundfos på en syvendeplads. Årsagen til folks vurdering af Grundfos som tillidsvækkende virksomhed står på tre ben, mener kommunikationsdirektør i Grundfos, Kim Nøhr Skibsted.

- Der er tre elementer, der spiller ind, når Grundfos bliver vurderet og ender højt på listen over hvilke virksomheder, danskerne synes bedst om. For det første er Grundfos én af kronjuvelerne i dansk erhvervsliv. Vi har været i Danmark siden 1944, og vi er en del af samfundet omkring os. Vi har nogle stærke værdier, som trækker tråde helt tilbage til vores grundlægger-familie, og vi drager omsorg for vores medarbejdere og for miljøet. Så man ved, hvor man har Grundfos, og det giver respekt, siger Kim Nøhr Skibsted.

Det andet ben er koncernens autenticitet, mener Kim Nøhr Skibsted.

- Vi gør det, vi altid har gjort, og det vi er kendt for. De værdier, man kender Grundfos for, udlever vi også, når vi er på den anden side af jorden. Det er der mange, der kvitterer for, siger han.

- Den tredje årsag til, at Grundfos ofte vurderes som tillidsvækkende, er, at vi har vores meningers mod. Det vi ved noget om, det siger vi noget om. Det er både, når det gælder højteknologiske pumper, men også når det kommer til klima, energi og miljø. Så når vi taler om at tage et socialt ansvar, så går vi også forrest. Så vi er med andre ord ansvarlige, og vi har evnen til at eksekvere dét, vi siger og mener.

Vi gør det, vi altid har gjort, og det vi er kendt for. De værdier, man kender Grundfos for, udlever vi også, når vi er på den anden side af jorden. Det er der mange, der kvitterer for.
Kim Nøhr Skibsted, Grundfos kommunikationsdirektør

Stolte Grundfos

Det er ikke uden stolthed, at Grundfos igen placerer sig høj på listen. Bjerringbro-virksomheden kan kun se sig slået af Lego på førstepladsen, herefter følger e-Boks, Rema 1000, Danfoss og Georg Jensen.

- Vi er stolte af, at danskerne ved, hvem vi er, og hvad vi står for. Den stolthed der er hos medarbejderne, den styrkes naturligvis med sådan en placering - og når alt kommer til alt, så er det hele jo medarbejdernes fortjeneste, siger Kim Nøhr Skibsted.

Der ligger ingen strategier til grund for, hvordan Grundfos sniger sig ind i den almindelige danskers bevidsthed som en virksomhed, de synes godt om.

- Nej vores opgave er ganske enkelt at bygge videre på det, vi er kommet ud af, og det vi er blevet til. Det har Grundfos formået uanset hvor store, vi er blevet, og det giver en ægthed, som viser sig i danskernes opfattelse af Grundfos, siger Kim Nøhr Skibsted.

Grundfos i toppen af listen over tillidsvækkende virksomheder

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce