Præsten stiller op til tinge: Hvis folk spørger, om de må besøge mig, er de velkomne

Christian Langballe

Præsten stiller op til tinge: Hvis folk spørger, om de må besøge mig, er de velkomne

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Viborg Stifts Folkeblad bringer i dag og den kommende tid portrætter af to folketingskandidater fra hvert parti. Det er kandidater, som vælgerne i Viborg Kommune kan stemme på.

Hvad bruger du en uventet fridag på?

At være sammen med min familie og at læse. Jeg læser rigtig meget og har altid gang i en god bog.

Hvem er dit største idol?

Bach og Beatles.

Hvornår har du sidste brugt 1000 kroner på dig selv og til hvad?

På en blazer, da jeg manglede en pæn jakke.

Hvad vil du give din kone/mand/kæreste i uventet gave?

Blomster - og gerne hvide og røde roser i skøn forening. En fryd for øjet, som både min kone og jeg holder meget af.

Hvad er din livret?

Jeg elsker at lave mad og laver det, når jeg er hjemme. Jeg har mange livretter, men skulle jeg vælge en, må det være spidstegt dansk lammekølle på grill eller frisk fisk gerne pighvar.

Hvad ligger der på dit natbord?

En bibel i den gamle oversættelse. Jeg læser altid i den, inden jeg skal sove. Lige nu er det Salmernes Bog.

Hvad hører du i bilen?

Nyhedsprogrammer eller klassisk musik.

Hvordan slapper du af?

Ved at være sammen med min familie, læse, høre musik og lave mad.

Hvem er den mindst velkomne gæst i dit hjem?

Hvis folk spørger, om de må besøge mig, er de velkomne. Det er nok ikke alle, som jeg vil have det lige hyggeligt med.

Hvad er din dårligste vane?

Jeg er meget distræt og roder en del. Jeg ser det ikke, men det gør min kone, og så får jeg en del berettiget skældud.

Nævn den begivenhed, der har betydet mest i dit liv?

At jeg mødte min dejlige kone og fik tre dejlige piger!

Hvad vil du gerne huskes for?

Ærlighed!

Tre mærkesager i prioriteret rækkefølge?

En stram udlændingepolitik, en kritisk EU-politik og lokalt: En hærvejsmotorvej.

Hvis du skulle stemme på en anden - og ikke fra dit eget parti - hvem gik din stemme så til?

Den var svær, men det bliver nok Inger Støjberg.

På natbordet ligger en bibel i den gamle oversættelse. Jeg læser altid i den, inden jeg skal sove. Lige nu er det Salmernes Bog.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce