Vi bruger cookies!

viborg-folkeblad.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.viborg-folkeblad.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere

Hykleri og uvidenhed. Mejerier og slagterier bør boykotte Coop

Hykleri og uvidenhed. Mejerier og slagterier bør boykotte Coop

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Debat. 

Kampagne: Coop kører en kampagne imod vores ganske almindelige fødevarer, produceret af danske landmænd, der er helt hen i hegnet i forhold til virkeligheden og dybt manipulerende. Det er hensynsløs markedsføring og fuldstændig mangel på respekt for det arbejde og de anstrengelser, de danske landmænd gør sig.

Arla og Danish Crown bør med få dages varsel boykotte samtlige Coop-butikker minimum fjorten dage - i det mindste indtil der kommer en officiel undskyldning fra ledelsen af de forskellige andelsbutikker.

Efter at have produceret mælk i tyve år tog jeg på seminariet for at blive skolelærer. Jeg blev mødt med et massivt krav fra mine medstuderende om, at vi alle skal være økologer. Kravet blev stillet af de samme elever, der tog sig en smøg, når de steg ud af sengen, skyllede et par P-piller ned sammen med tandpastaen, tog et laangt, varmt brusebad, og gav kinderne en gang rouge for slet ikke at tale om håret, der var skinnende rødt på alle i klassen.

Herefter tog man bilen de to kilometer til seminariet, bøgerne med i en plasticpose, og madpakken var et æble fra Sydafrika. Hvis ikke der var gjort skinnende rent - med skrappe rengøringsmidler - på ingen tid, blev man meget fortørnet, når nu man selv vasker tøjet dagligt, hvad enten der er behov eller ej.

Det var på seminariet, jeg lærte, at landbrugets kemikalieforbrug er én procent af de kemikalier, der bruges i Danmark om året. Vi skal løbende reducere forbruget af fremmede stoffer, og vi må gerne være et foregangsland, men det er saglighed og faglighed, der giver fremdriften.