Laura Emilie Hollænder Jensen: Hvis en gave skal være god, skal man kunne dele den

Laura Emilie Hollænder Jensen

Laura Emilie Hollænder Jensen: Hvis en gave skal være god, skal man kunne dele den

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Viborg Stifts Folkeblad bringer i dag og den kommende tid portrætter af to folketingskandidater fra hvert parti. Det er kandidater, som vælgerne i Viborg Kommune kan stemme på.

Hvad bruger du en uventet fridag på?

Jeg tager hjem til Mors og råhygger med mine forældre og mine to små brødre. Så drikker vi milkshakes på vores stamcafé i Nykøbing eller går tur i skoven med vores hund Bertha.

Hvem er dit største idol?

Jeg ser et stort lys i systemdigteren Inger Christensen. Hendes poesi er fantastisk, og det sætter Svenska Akademien til skamme, at hun aldrig har fået en nobelpris i litteratur.

Hvornår har du sidste brugt 1000 kroner på dig selv og til hvad?

Jeg købte en forsikring til mig selv i sidste uge.

Hvad vil du give din kone/mand/kæreste i uventet gave?

Jeg har hverken kone, mand eller kæreste, men jeg ville give middag og en tur i teatret. Hvis en gave skal være god, skal man kunne dele den med hinanden.

Hvad er din livret?

Min mors hindbærsnitter.

Hvad ligger der på dit natbord?

Et smykkeskrin og en tigerbalsam.

Hvad hører du i bilen?

Creedence Clearwater Revival er fabelagtig køremusik.

Hvordan slapper du af?

Jeg drikker te, hygger med mine venner eller spiller klaver.

Hvem er den mindst velkomne gæst i dit hjem?

Døren til mit kollegieværelse er altid åben, men jeg prøver at holde rodet fra døren.

Hvad er din dårligste vane?

Overspringshandlinger og udsættelse af vigtige opgaver. Jeg burde vide bedre, siden jeg nu er på tredje år i gymnasiet, men jeg har ikke lavet en eneste aflevering, mens det var lyst udenfor.

Nævn den begivenhed, der har betydet mest i dit liv?

Da jeg blev født.

Hvad vil du gerne huskes for?

Det er vigtigere for mig at gøre en reel forskel end at blive husket for eftertiden. Cato den Ældre (undskyld namedropping) sagde, at han hellere ville høre folk spørge, hvorfor han ikke havde en statue, end hvorfor han havde en. Det synes jeg er en fed indstilling.

Tre mærkesager i prioriteret rækkefølge.

Grøn omstilling. Mere medmenneskelighed. Uddannelse for livet.

Hvis du skulle stemme på en anden - og ikke fra dit eget parti - hvem gik din stemme så til?

Hvis jeg ikke kunne stemme Alternativt, ville jeg stemme blankt.

Jeg ser et stort lys i systemdigteren Inger Christensen. Hendes poesi er fantastisk, og det sætter Svenska Akademien til skamme, at hun aldrig har fået en nobelpris i litteratur.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce