Margrethe Agerup Præst: Poul Schlüter er mit største idol

Viborg Stifts Folkeblad bringer i dag og den kommende tid portrætter af to folketingskandidater fra hvert parti. Det er kandidater, som vælgerne i Viborg Kommune kan stemme på.

Hvad bruger du en uventet fridag på?Jeg vil slappe af med at gøre rent, rydde op og vaske tøj, mens jeg hører "Huxi og det gode gamle folketing" på podcast, og glæde mig til, at mine børn kommer hjem fra skole.

Hvem er dit største idol?Det må være Poul Schlüter.

Hvornår har du sidste brugt 1000 kroner på dig selv og til hvad?

Det er få dage siden. Jeg købte en ny kjole.

Hvad vil du give din kone/mand/kæreste i uventet gave?

Helt sikkert et weekendophold i København med billetter til en forestilling i Det Ny Teater. Hvad er din livret?

Jeg kan ret godt lide det italienske køkken.

Hvad ligger der på dit natbord?Der ligger to bøger med Poul Schlüter "Schlüters politiske testamente" og "Den lange vej - fra nederlag til fremgang". Den sidste er en gammel sag, jeg netop har fået af min svigermor, og den må siges at være højaktuel.

Hvad hører du i bilen?

Radio 24/7.

Hvordan slapper du af?

Når min veninde og jeg traver rundt om søerne i Viborg og får snakket om løst og fast.

Hvem er den mindst velkomne gæst i dit hjem?

Jeg kan ikke komme i tanke om nogen, men folk der ikke vil os godt, må gerne besøge nogle andre.

Hvad er din dårligste vane?

Jeg øver mig i at lytte lidt mere. Nævn den begivenhed, der har betydet mest i dit liv?

At få børn er jo det største. De oplevelser der følger med i et liv med bryllup, barnedåb og konfirmationer er meget store oplevelser, der betyder meget for mig. Hvad vil du gerne huskes for?

At vi også huskede at have det sjovt.

Tre mærkesager i prioriteret rækkefølge?

Afskaffelse af arveafgiften. Uddannelse af flere praktiserende læger. Kortere skoledage - skolebørn skal holde fri klokken 14.

Hvis du skulle stemme på en anden - og ikke fra dit eget parti - hvem gik din stemme så til?

Inger Støjberg (V).

Der ligger to bøger med Poul Schlüter 'Schlüters politiske testamente' og 'Den lange vej - fra nederlag til fremgang'. Den sidste er en gammel sag, jeg netop har fået af min svigermor, og den må siges at være højaktuel.

Margrethe Agerup Præst: Poul Schlüter er mit største idol

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce