Musikliv. Sommertid er festivaltid - kom og vær med!

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Læserbrev: Sommer betyder for mange festivaltid, og Viborg er for alvor kommet med på landkortet, med sin egen endagsfestival under navnet Fyrværkerifestival. Fyrfest, som er festivallens kælenavn, afholdes i år den 31. august i Viborg.

Fyrfest er dog som sidste år langt fra udsolgt, men mon ikke det gode sommervejr kan gøre kål på de sidste billetter. Jeg synes, det er et flot og alsidigt program, selvom mange har brokket sig, og jeg håber, at sommeren ikke er så voldsom som sidste år, så vi ikke får fyrværkeri.

Fyrfest er alt fra solid pop til fantastiske Tina Dickow, men her i området er der mange flere små festivaller, der er værd at nævne.

I Ans er der en festival som vokser år for år, festivallen går under navnet Tange Sø Festival og de har været heldige at booke bandet The Minds of 99, som i dag er et af landets mest populærere bands. Festivallen i Ans er gået fra at være en lokale festival med fokus på folkemusik til at være en mere mainstream festival. Den 22. juni kan man nyde Lars Lilholt, det er efterhånden en tradition ved Karup Å marked.

Er man til håndlavet musik som folk, country og blues, så anbefaler jeg et besøg på Tønder Festival, og skal man have en festivaloplevelse med et bredt musikudbud, vil jeg anbefale Jelling Festival. Det er de to festivaller, jeg vælger i år.

Sidste år deltog jeg også på Jelling Festival med min genbo, som for at det ikke skal være løgn har en lille have-festival i sin egen have. På billedet ses Jan Kristensen fra Viborg, som er flittig festivalgænger, med en anden gæst. De to mødes næsten hvert år på Jelling, da de har den samme hat med påsyede festivalarmbånd.

Du kan allerede komme i stemning i juni, hvor Viborg byder på Hærvejsfestival/Viborg Snapsting, det glæder jeg mig meget til. Så find festivalstøvlerne frem og støt de lokale små musikfestivaller på egnen. Vil du læse lidt lokale festivaloplevelser, så hold øje med din lokale avis, her kommer små lokale reportager med de mange viborggensere, som valfarter til sommerens festivaller.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce