Trafik. Sløvt med bus og tog i Viborg

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Læserbrev: Det er ikke blot de tyske motorveje der kan prale af forsinkelser her i den varme sommertid. Sommerferieplanen for bybusserne i Viborg startede selv samme dag som den store rokade af bybusnettet i forbindelse med en ny rute.

Jeg skal i mit tilfælde så blot gå et par hundrede meter længere og vente 40 minutter mellem busserne, hvis de altså kommer.

Rute 1, som jeg benytter til og fra banegården for at komme videre på job med tog, kom slet ikke mandag den 8 juli med forsinkelse til toget som følge.

Selv samme dag kørte bussen forbi mig ved Middagshøjvej, muligvis grundet vejarbejde, og at han ikke kunne se, at jeg stod og viftede med arme, ben og min blindestok.

Her i uge 28 og 29 har jeg så været ramt af tre aflysninger af Arrivas morgentog mod århus kl. 07.09! Jovist kan man vente på næste afgang 29 minutter senere, og det håber jeg så, min chef synes godt om lidt endnu, at jeg kommer dryssende, når det passer mig, fordi Arriva ikke mener, det er nødvendigt at kører tog i sommerferien.

Det undre mig, at en stor kommune som Viborg, regionshovedstad for Midtjylland, ikke er mere ivrig for at få kollektiv trafik til at virke, så man har en chance for at kunne bruge det, også i ferietiden? Måske endda trække endnu flerer turister til byens attraktioner.

Nu går jeg heldigvis selv på ferie og vender ikke tilbage, før den ordinære køreplan igen er i brug.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce