Trafikforliget. En god dag for Viborg

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Læserbrev: Nu bliver det endelig nemmere at køre til Århus her fra Viborg. Det har jeg godt nok ønsket mig i mange år. For der har længe været brug for at udvide rute 26, der forbinder de to byer. Derfor var det vigtigt for mig, at der blev afsat penge til netop dén strækning, da vi i regeringen skulle lave en ny aftale om Danmarks infrastruktur.

Nu afsætter vi pengene til at udvide strækningen allerede fra 2022, så der på store strækningerne kommer tre eller fire spor.

Vi er endelig klar med en stor aftale for Danmarks infrastruktur, som vi i regeringen har indgået med Dansk Folkeparti. Og jeg er mere end tilfreds med aftalen. For Viborg er i dén grad blevet tilgodeset. Ud over strækningen til Århus bliver Hærvejsmotorvejen nu endelig en realitet. I første omgang fra Haderslev til Give. Men vi er allerede nu enige om at sætte os ned i 2023 og finde pengene til, at udbygge motorvejen videre til Viborg.

Det manglede også bare. For Viborg har længe været overset, når det kommer til vejnettet i Jylland.

Det er ingen hemmelighed, at trafikpolitik ofte blive et tovtrækkeri mellem forskellige landsdele og deres politikere. Sådan vil det nok altid være - også internt i en regering. Jeg er glad for, at det er lykkes at få de nødvendige investeringer til Viborg. Det er godt for både borgere og erhvervsliv på vores egn.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce