E-handel skal styrke brandet

Martin Thomsen og Per Lykke Jensen er begge godt tilfredse med samarbejdet. Derfor ser de begge gerne, at det fortsætter, når den 23-åriges praktikforløb som en del af handelsøkonom-uddannelse ved Erhvervsakademi Dania i Horsens slutter i marts. Foto: Manis-h

E-handel skal styrke brandet

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Manis-h har siden sommer haft en handelsøkonom med speciale i e-handel i praktik. Og det er med succces.

GLUD: 23-årige Martin Thomsen havde ingen kompetencer ud i hverken møbeldesign eller snedkeri, da han trådte ind i fabrikken i Glud for syv måneder siden.

Til gengæld har handelsøkonomen fra Erhvervsakademiet Dania i Horsens godt styr på det med e-handel og at konvertere kig til klik på købsknappen i en webshop. Og det var netop de kompetencer, som Manis-h skulle bruge for at flytte salget på nettet længere - og ud i verden.

Derfor blev Martin Thomsen og ejerleder Per Lykke Jensen enige om en otte måneder praktikperiode på møbelfabrikken, og aftalen står til at blive forlænget, hvis parterne ellers kan få enderne til at nå sammen, når praktikanten skal tilbage for at skrive sin hovedopgave som sidste del af den korte, videregående uddannelse.

- Der er to måder at sælge varer på i dag. Den traditionelle med udstillinger i fysiske butikker, og som stadig fungerer godt. Her har vi blandt andet Ønskebørn-kæden med 30 forretninger i Danmark og Trævarefabrikkernes udsalg som nogle af vores kunder, og så er der salget online, som passer godt til vores målgruppe, der er kvinder i alderen 20-35 år, som er meget på nettet. Det er en disciplin i sig selv at positionere sig og brænde igennem her, siger Per Lykke Jensen.

- Det er jo et relativt nyt felt i virksomheden med gode muligheder for optimeringer, og samtidig er det en spændende mindre virksomhed, hvor jeg kan være med til at præge tingene i et tæt samarbejde med kollegerne.
Martin Thomsen, Online Manager, Manis-h

Nye vibrationer i virksomheden

Det direkte salg til slutforbrugeren var etableret, før Martin Thomsen blev tilknyttet Manis-h, men Per Lykke Jensen indrømmer gerne, at webshoppen ikke havde højeste prioritet i virksomheden. Det var en opgave, som han eller hustruen Winnie Lykke Jensen tog sig af, når der var tid - ofte sent om aftenen.

- Salget på nettet har da været stigende hvert år, og det er stadig en lille del af vores totalomsætning, men der er da sket en mærkbar forskel, fortæller Per Lykke Jensen og fortsætter:

- Det er fedt at få andre vibrationer ind i virksomheden, en anden vinkel på og anderledes tanker i forhold til slutforbrugeren. Det er 'learning by doing' for os, og jeg må da indrømme, at vi er kommet til kort nogle gange.

Fælles mission at hype brandet

Martin Thomsen er også glad for praktikken:

- Det er jo et relativt nyt felt i virksomheden med gode muligheder for optimeringer, og samtidig er det en spændende mindre virksomhed, hvor jeg kan være med til at præge tingene i et tæt samarbejde med kollegerne, siger Martin Thomsen med titlen Online Manager.

Per Lykke Jensen understreger, at virksomhedens direkte salg ikke skal konkurrere med de forhandlere, som Manis-h først og fremmest lever af.

- Det handler om at hype brandet mest muligt. Jo mere, jo bedre, og det er en fælles mission sammen med vores BtB-kunder. Derfor underbyder vi selvfølgelig heller ikke priserne i vores egen webshop, slutter Per Lykke Jensen.

E-handel skal styrke brandet

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce