Vi bruger cookies!

viborg-folkeblad.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.viborg-folkeblad.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere

Tag kunden med til fodbold i England uden at det koster en jetjager

Carlo de Silva giver adgang til sponsorlokalerne i blandt andet sportsklubber i ind- og udland for små- og mellemstore virksomheder via sit OneLounge-koncept. Foto: Jørgen Vang

Tag kunden med til fodbold i England uden at det koster en jetjager

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

OneLounge åbner døren til VIP-arrangementer hos mere end 100 sportsklubber og kulturbevigenheder i ind- og udland for små og mellemstore virksomheder. Her kan virksomheder selv skræddersy forretningsmødet, så det rammer plet på kundens egen inte

Det koster 'spidsen af en jetjager' at få et sæde til en kamp i den engelske Premier League. De tider, hvor fodbold i moderlandet var en weekendaktivitet for først og fremmest arbejdsklassen er for længst forbi.

I dag begynder billetpriserne på de bedre rækker gerne ved 1000 kroner eller mere til opgør, der involverer nogle af de største klubber i London, Manchester eller Liverpool. Og så er der altså ikke tale om VIP-pladser.

For en mindre eller mellemstor dansk virksomhed kan tanken om at tage en kunde, forretningsforbindelse eller medarbejdere med til en fodboldkamp på den anden side af nordsøen godt virke om en tur i drømmeland, men iværksætteren Carlo de Silva stiftede for godt et år siden virksomheden OneLounge.dk, og samtidig rykkede han drømmen en smule nærmere også for virksomheder, der har økonomiske muskler, som ligger langt væk fra C20-indexet.

Nuvel, det koster stadig en større sum at forløse for eksempel Premier League-eventyret med VIP-adgang, som normalt er forbeholdt klubbens store sponsorer, men via kontakter, netværk og et ifølge en sponsorekspert unik koncept med internationalt potentiale gør OneLounge det ikke desto mindre muligt.

Kort om OneLounge.dk
Stiftet i foråret 2016 af Carlo de Silva med kontor i Malling. Har i cirka 100 samarbejdspartnere tilknyttet i Danmark og i udlandet. Heriblandt Premier League (engelsk fodbold), Bundesliga (tysk fodbold), Made in Denmark (golf), Northside, Tinderbox, Roskilde Festival, Nibe Festival, Heartland Festival, Copenhell, DR Koncerthus og en lang række ishockey-, fodbold- og håndboldklubber i hele landet.

Carlo de Silva er født og opvokset i Ribe, hvor håndbolden kom ind med skolemælken. Håndboldkoryfæet Anders Dahl-Nielsen var lærer på den lokale folkeskole, hvor der stod håndbold i stedet for idræt på skemaet. Senere flyttede Carlo de Silva til Østjylland, hvor han har været sportslig leder af Odder Håndbold Herresenior, som i den periode rykkede fra 3. division til 1. division, ligesom han har siddet i bestyrelsen i Århus Håndbold.

Han har også været selvstændig som optiker med butikker i Odder, Beder og Horsens, mens han før OneLounge i fire år var generalsekretær i KFUM Idræt.

Hjemmeside: www.OneLounge.dk

Fællesskab og følelser

- Sport og kultur vækker følelser, og en fælles oplevelse gør, at man bliver husket, så hvis man kender sin kunde, kan man vælge et arrangement eller event, som kunder vil sætte pris på i stedet for, hvad man måske selv hælder mest til. Det handler om at møde sine forretningspartnere i øjenhøjde og tænke mødet ud af boksen, forklarer Carlo de Silva om konceptet.

Han tilføjer, at netop VIP-ture til engelsk fodbold altid er i høj kurs, ligesom VIP-arrangementer i forbindelse med næste års VM i ishockey i Danmark lige nu hører til blandt de mest efterspurgte varer på hylden. Ridesportens store World Cup-stævne i oktober i Herning med besøg ved bordet af en OL-rytter, eller sommerens festivaludbud som Northside, Tinderbox, Copenhell, Heartland og Nibe er andre muligheder i vare-porteføljen.

Kunderne i OneLounge kan vælge enten en flex-ordning, hvor de betaler for de, som de bruger. Eller købe pakker med indbyggede rabatter fra 15.000 til 250.000 kroner, som de så selv kan disponere over. Hver pakke indeholder et antal point, som virksomheden kan bruge løs af til diverse arrangementer, og jo dyrere pakken er, jo mindre betaler kunder per point.

De dyre fodboldbilletter

Den dyreste vare på OneLounge-hylden er et Skybox-arrangementet for op til 22 personer på Arsenals hjemmebane, Emirates Stadium i London, inklusive Premier League-billetter og med fuld forplejning tre timer før kickoff og til to timer efter, som snupper alle point i den største pakke på 250.000 kroner på én gang.

- I princippet kan vi skaffe VIP-adgang til samtlige kampe i Premier League, hvis vi er ude i god tid, og jeg har lige lagt hånd på nogle VIP-billetter til det store spanske EL Clasicó-møde mellem FC Barcelona og Real Madrid på Camp Nou i maj. Her er prisen alene omkring 2300-2400 euro, siger Carlo de Silva.

Men mindre kan selvfølgelig også gøre det. I alt OneLounge aftaler flere end 100 sportsklubber, kulturinstitutioner og eventarrangører i ind- og udland - heraf hører 70-80 hjemme i Danmark. Her var nogle af de første klubber, der åbnede deres VIP-faciliteter op via OneLounge i øvrigt Skjern Håndbold, AaB Fodbold og Esbjerg Ishockey.

Win-win-win

Carlo de Silva har en lang baggrund inden for sportens - og især håndboldens - verden på leder- og bestyrelsesniveau, og det var her, han fik idéen til OneLounge, som han kalder en win-win-win for både virksomhed, kunder og klubber.

- Mange topklubber herhjemme mangler faktisk trafik i deres VIP-lokaler især af nye mennesker, og samtidig er de, der kommer, ofte fra lokalområdet, men via OneLounge får de nye folk inden for og kan vise klubben frem i en større kontekst. Ikke kun for det, der foregår på banen, men også som mødefacilitator på vores nationale platform, fortæller Carlo de Silva.

Simon Bastiansen, Client Service Director i JCP Nordic, har arbejdet som blandt andet rådgiver i sponsorverdenen i mere end 20 år, og han spår OneLounge stor succes - også uden for Danmark:

- Virksomheder kan, ved at bruge OneLounge, nu sprede sig over sportsgrene og kulturarrangementer over hele landet. Det er unikt. Firmaer kan undersøge kundernes interesser og give dem en skræddersyet oplevelse i deres egen baghave. Samtidig giver portalen også særligt sportsklubberne et helt nyt produkt, der kan bidrage positivt til omsætning, tilslutning og kundegrundlag. Det er så nytænkende, at det kan have internationalt potentiale.