Vi bruger cookies!

viborg-folkeblad.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.viborg-folkeblad.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere


Nye Aarhus-ruter vil også gavne Karup

Frans Bjørn-Thygesen tror, at flere flyvninger fra Tirstrup vil sætte fokus på indenrigsluftfarten og dermed også gavne lufthavnen ved Karup. Arkivfoto: Morten Dueholm

Nye Aarhus-ruter vil også gavne Karup

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Midtjyllands Lufthavnschef hilser nye Aarhus-ruter velkomne og tror, at øget fokus på flyvning også gavner indenrigsluftfarten fra Karup.

Karup: Det er kun positivt, at Aarhus Lufthavn snart får fem nye SAS-udenlandsruter, og at det skandinaviske luftfartsselskab også opruster på indenrigsflyvningen fra lufthavnen i Tirstrup.

Det mener Frans Bjørn-Thygesen, lufthavnschef for Midtjyllands Lufthavn ved Karup.

- Vi har ikke et ret stort overlap i forhold til Aarhus, og det er kun positivt, at der kommer øget fokus på indenrigsflyvningen, for der er et stort potentiale, siger han.

Faktisk mener han, at opmærksomheden omkring nye og flere flyvninger fra Tirstrup kan betyde, at flere får øjnene op for, at de faktisk kan flyve billigere fra lufthavnen ved Karup.

- SAS er jo ikke kendt for at have de billigste billetter. DAT (Danish Air Transport), som flyver hos os, er absolut konkurrencedygtig. Folk skal bare opdage, at det ikke koster 3000 kroner at flyve til København og tilbage igen - men at det faktisk kan lade sig gøre for omkring 1000 kroner, siger Frans Bjørn-Thygesen.

Stadig optimisme

Han har fortsat store forventninger til Københavns Lufthavnes aktuelle kampagne for at få flere til at flyve indenrigs. Så store forventninger, at han tror på, at Midtjyllands Lufthavn, når året er omme, vil have haft flere passagerer i gennem terminalen end sidste år - selv om passagertallet indtil videre i år ligger status quo i forhold i forhold til sidste år.

Under alle omstændigheder vil der være et godt stykke op til de 250.000, som både DAT og Midtjyllands Lufthavn har som mål inden for det nærmeste par år.

- Vi tror stadig på det, for vi har et godt produkt. Tænk også på, at lufthavnen for ikke så længe siden havde flere end 300.000 passagerer om året. Og behovet er ikke blevet mindre, siger Frans Bjørn-Thygesen.