Vi bruger cookies!

viborg-folkeblad.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.viborg-folkeblad.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere

Diskoteks-ejer: Vi har lavet en fejl

Mads Skou Hansen (her foran det tidligere Crazy Daisy, som nu er Tema Bar). Arkivfoto

Diskoteks-ejer: Vi har lavet en fejl

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Tema Bar i Viborg er sammen med 14 andre diskoteker i landet blevet anmeldt til Forbrugerombudsmanden for at overtræde loven om markedsføring af alkohol til unge under 18 år. Diskoteksejeren indrømmer, at der er lavet en fejl.

Viborg: Tirsdag offentliggjorde interesseorganisationen Alkohol og Samfund en rapport, der har undersøgt 15 forskellige diskoteker, der overtræder loven om markedsføring af alkohol til unge under 18 år. Et af de diskoteker er Viborgs Tema Bar i Gravene.

Tema Bars ejer Mads Skou Hansen erkender nu, at diskoteket har lavet en fejl i forbindelse med en ølstafet, der blev lavet rundt om Søndersø i maj måned. Stafetten gik ud på, at unge mennesker i hold af fem-seks stykker skulle bære en ølkasse søen rundt og på vejen få drukket alle øl i kassen. Her måtte deltagerne være helt ned til 16 år.

Tema Bar var medarrangør af arrangementet og bød også de unge velkomne til efterfest på diskoteket. Det er altså nu endt i en anmeldelse for at bryde markedsføringsloven. 

- Vi har lavet en fejl i forbindelse med den omtalte ølstafet i Viborg, som vi var medarrangør af. Vi har taget de nødvendige forholdsregler, for at vi eller vores samarbejdspartnere ikke i fremtiden skriver noget, vi ikke kan stå inde for, skriver Mads Skou i en besked til Viborg Stifts Folkeblad. 

Viborg-diskotek anmeldt

Ønsker kun voksne gæster

Mads Skou mener dog, at Tema Bar ellers overholder alle gældende regler og lovgivning både i den daglige drift og i weekenderne. 

- Vi ønsker kun at underholde voksne gæster over 18 år i weekenden, hvorfor det heller ikke er vores hensigt at markedsføre til målgruppen herunder i forbindelse med alkohol og fest, fortæller diskoteksejeren. 

Nu er det op til Forbrugerombudsmanden, om der skal laves politianmeldelser, der kan give bøder. I markedsføringslovens paragraf 11 står der præcist:

- Det er ikke tilladt at omtale, vise billeder eller hentyde til alkohol i markedsføring, der er rettet mod børn og unge under 18 år.

Og så er det i øvrigt  forbudt at skænke stærk alkohol til personer under 18 år i henhold til Restaurationsloven paragraf 29.