Annonce
Sport

Viborg FF's støttekampagne er slut - direktør beæret over opbakningen

Salget af de specielle støttetrøjer har indbragt over 40.000 kroner. Arkivfoto: Johnny Pedersen
Viborg FF har nu stoppet den støttekampagne, som klubben startede i april for at modvirke konsekvenserne af corona-nedlukningen.
Annonce

Fodbold: 1.243.799 kroner.

Så meget fik Viborg FF ind på den støttekampagne, som blev sat i gang for at modvirke de økonomiske konsekvenser, som corona-nedlukningen vil få for den lokale fodboldklub.

- Og det er virkelig flot, siger direktør Morten Jensen.

- Vi er meget beærede over, at vi har solgt 2334 støttepakker, og enkelte virksomheder har støttet os på den her måde.

- Det her beviser, at der er en rigtig stor skare af privatpersoner, som brænder for klubben - og vi er stolte over det her. Det betyder rigtig meget for os, siger direktøren, som allerede nu kan afsløre, at netop segmentet af privatpersoner er et segment, som klubben fremover vil gøre endnu mere for.

- Rent organisatorisk kommer vi til at afsætte ressourcer, så vi kan løfte den del. Vi skal have endnu flere mennesker ind på Energi Viborg Arena. Vi vil have flere stemningsskabende fans og lave flere fede events, så vi kan trække flere folk til os.

- Vi taler netop nu meget om sammenhold - og det gælder både på de indre linjer, men det gælder også ud mod vores interessenter, hvor vi mener, at vi her i kommunen og i nærområdet skal stå sammen. Og den accept, som vi har fået via denne kampagne, har givet os ekstra blod på tanden, siger Morten Jensen.

Alle der har købt en støttepakke kan se frem til at få sit navn på en støttevæg, som VFF vil etablere på Energi Viborg Arena.

Annonce

Også vigtig økonomisk

Opbakningen har også en betydning rent økonomisk.

Et par måneder uden fodbold betød, at produktionsapparatet hos VFF så at sige stod stille.

Det betød, at VFF havde kalkuleret med indtægter, som viste sig ikke at kunne realiseres.


Vi skal have endnu flere mennesker ind på Energi Viborg Arena. Vi vil have flere stemningsskabende fans og lave flere fede events, så vi kan trække flere folk til os.

Morten Jensen, direktør Viborg FF


- Det handler blandt andet om vores store spinning-event, som vi ikke har kunnet gennemføre, det handler om indtægter og salg på stadion på kampdage og det løbende salg til vores partnere. Det må vi slå en streg over - og det handler om kommercielle indtægter i niveauet 3,5 millioner kroner, siger Morten Jensen.

- Vi har fået noget kompensation, og vi har også haft nogle besparelser i form af omkostninger, som vi ikke har haft i perioden.

Men vi er stolte over den økonomiske håndsrækning, som vi har fået. Det er bare så megaflot, og det er vi taknemmelige over, siger direktøren.

Annonce

Trøjer gav over 40.000 kroner

Tirsdag ved midnatstid sluttede det sidste skvulp i støttekampagnen, som har kørt siden april.

For at takke for støtten og hylde klubbens 12. mand spillede Viborg FF den seneste hjemmekamp mod HB Køge i en helt særlig trøje, hvor der på spillernumrene var billeder af nogle af klubbens fans.

Disse tre trøjer indbragte mest

De endelige beløb er ikke oplyst, men disse tre trøjer blev solgt for de højeste beløb

1. Brandon Austin

2. Shelove Achelus

3. Sofus Berger

Disse trøjer blev efterfølgende sat til salg. Og auktionen over trøjerne er gået over al forventning.

Trøjerne har nemlig indbragt tilsammen over 40.000 kroner, hvilket ifølge kommerciel chef Rasmus Ingeman sætter et flot punktum for kampagnen.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Viborg

Badning frarådes i Viborg-søerne

Debat

Det er stadig Arne og Anettes tur

Danmark For abonnenter

Bekymret statsminister vil udsætte åbning af nattelivet og varsler mundbinds-påbud

Annonce